Telefonszám

7 túlélő Instagram funkció kisvállalkozásoknak nem csak járványidőszakra - Focus Trend Creative Agency
23592
post-template-default,single,single-post,postid-23592,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

7 túlélő Instagram funkció kisvállalkozásoknak nem csak járványidőszakra

7 túlélő Instagram funkció kisvállalkozásoknak nem csak járványidőszakra

7 túlélő Instagram funkció kisvállalkozásoknak nem csak járványidőszakra

Hogyan segít az Instagram a kisvállalkozásokon a SARS-COVID19 időszakában?

A koronavírus mindenkire hatással volt és van, a magánszemélyek hétköznapjait is megnehezíti, de kétségkívül a kisvállalkozóknak is feladta a leckét ez a fránya időszak. A vásárlási szokások is teljesen átalakultak, a vállalkozások az offline térből az online-ba költöztek, ám az áttérés nehéz, és új stratégiákat igényel. Íme pár funkció azoknak, akik rendelkeznek Instagram profillal, akik még nem, azoknak ajánljuk, hogy gyorsan regisztráljanak, mutatjuk is, hogy miért.

Az közösségi média legérdekesebb és leglátványosabb platformját több, mint 500 millió felhasználó használja naponta és ennek minimum 50%-a követ egy vagy több cégprofilt.

Hihetetlen, ugye? Főleg, hogy abból az 500 millió felhasználóból havi 130 millió kattint rendszeresen termékcímkével ellátott képekre. Talán ez az oka annak, hogy az Instagram nélkülözhetetlen az online marketingben, sőt mondhatni az online marketing az említett csatorna nélkül olyan, mint a toll-papír nélkül. Miért is?

Gondolkodjunk csak el az elmúlt évben piacra dobott funkciókon és a kisvállalkozásoknak, alkotóknak szánt lehetőségeken, reklámeszközökön, mind-mind az eladási számok, a bevétel és követőszám növelésére szolgálnak: ilyen például a legújabb IGTV Shopping, de már tesztelik az Instagram Reels Shoppingot is. Mindemellett rengeteg meglepetést tartogatnak a lelkes felhasználóknak és hatalmas lehetőségeket az Instagramot használó vállalkozásoknak is.  Ennek tükrében bátran kijelenthetjük, hogy a webshoppal rendelkező tulajdonosoknak tartaniuk kell a lépést, ahhoz, hogy elérjenek minél több potenciális vásárlót, ellenkező esetben, fennáll a kockázat, hogy versenytársaik megelőzik őket.

De lássuk csak, melyek azok az új funkciók, amelyek segítenek a vállalkozásoknak ebben a kiszámíthatatlan és szomorú helyzetben.

1. #InstagramShop

Az első és talán a legidősebb az Instagram Shop, amellyel valószínűleg már mindenki találkozott, védjegye egy bevásárló táska. Roppant egyszerű a használata, a szükséges beállítások után hasonlóan működik, mint az emberek taggelése és pont azokat az információkat jeleníti meg a kiválasztott fényképen, amire egy vásárlónak szüksége van.

Facebook shop

De pontosan mi is az Instagram Shop? Lássuk csak, az a funkció, amely lehetővé teszi, hogy összekapcsold a termékkatalógusodat az Instagram profiloddal. Cserébe engedélyezi, hogy népszerűsítsd a termékeidet közvetlenül az Instagram felhasználóinak posztokban, sztorikban, a felfedezés résznél, illetve a külön kialakított Shop résznél és a profilodnál.”

Instagram shop vásárlás

Amennyiben már, a fenti információktól felcsillant a szemed, akkor a következő kiegészítésekről fülig ér majd a szád, ugyanis a bejegyzéseken, sztorikon kívül, IGTV-ben és a live videóban (Live Shoppingban) is bejelölhetjük a termékkatalógusunkban szereplő termékeinket, és már tesztelik az Instagram Reels-t is.

Insta termékvásásrlás

2. #IGTVShopping

Milyen is az IGTV Shopping és mi benne az újítás?

A kérdés jogos, ugyanis az IGTV-ben megjelent hosszabb videók leírásában eddig is lehetett aktív terméklinket elhelyezni, ám annak az egyik hátránya az, hogy a felhasználónak el kell hagynia az Instagram profilunkat ahhoz, hogy vásárolni tudjon. Most viszont az IGTV-t használók lehetőséget kapnak, hogy a videóban is bejelölhessék a termékeiket a termékcímke segítségével, több információt adva a kíváncsi felhasználóknak és természetesen vásárolhassanak a Checkout funkció segítségével.

Insta termékvásárlás

3. #LiveShopping

De hogyan is képzeljük el a Live Shoppingot? Kissé hasonlít a teleshoppinghoz, de természetesen ez egy közvetlenebb változata és a jövőben az Influenszer marketing egyik alapeszköze lesz, ugyanis a live videóban az Influenszer beállíthatja, hogy a képernyő aljában megjelenjen a termék matrica, illetve a „Kosárba” gomb, ezzel is megkönnyítve a felhasználóknak a bemutatott termékek vásárlását.

 Ami viszont a legnagyobb előrelépést jelenti az Instagram Shop életében, az a Checkout funkció, amely lehetővé teszi az adott termék méretének, színének kiválasztását és a fizetését az Instagram oldalon belül. Ezzel a funkcióval az volt a céljuk a készítőknek, hogy a felhasználó ne hagyja el csatornát, és problémamentesen befejezhesse a vásárlást.

Amit fontos megjegyeznünk, hogy a Live Shopping és IGTV Shopping csak azok számára elérhető, akik rendelkeznek a Checkout funkcióval.

4. #GiftCard,  #OrderFood és #AKisvállalkozásokért

Az egyik legszerethetőbb funkciója az Instagramnak az Gift Card, az Order Food és A Kisvállalkozásokért funkció, amely hatalmas segítség a kisvállalkozások számára, nem csak a koronavírus időszakban. Mindhárom funkció használható az Instagram Storyban, ám csak kettő jeleníthető meg akciógomként is a profilban. De kezdjük az elsővel.

A Gift Card, azaz ajándékkártya megnevezés magáért beszél. Ez egy olyan funkció, amely lehetővé teszi ennek a szolgáltatásnak a megrendelését, megvásárlását, ám nagyon fontos megemlíteni, hogy a vállalkozó a funkció beállításánál meg kell határozza, hogy milyen partneren (Kabbage, Raise, Yiftee, vagy Square stb.) keresztül megy végbe a vásárlás a kártya kiválasztása után, avagy milyen partnerfelületen van jelen. Ám sajnos ezt a funkció még nem elérhető Magyarország számára.

Insta gift card

Az Order Food funkció egy mentőöv azon vállalkozások számára, akik a vírus ideje alatt kilátástalan helyzetbe kerülhetnek az esetleges étterem bezárások miatt. Ám erre is gondolt az Instagram és egy olyan akciógombot és Instagram Story funkciót tervezett, amellyel a felhasználók, bárhol bármikor ételt rendelhetnek, anélkül, hogy elhagynák a közösségi oldalt. A Gift Cardhoz hasonlóan, ebben a helyzetben is ki kell választani azt a partnerfelületet, amelyen regisztráltál, többek között ezek közül lehet választani: Wolt, Foodpanda, Takeaway.com, Glovo. Ebből a felsorolásból, gondolom egyből rájöttetek, hogy ez a funkció igenis elérhető Magyarországon 🙂

Insta orderfood

A harmadik az én személyes kedvencem, a Kisvállalkozásokért funkció, amellyel népszerűsíteni lehet a vállalkozásokat. Ez a funkció az egyik legjobb organikus reklámeszköz, amellyel felkarolhatjuk a kedvenc kifőzdénket vagy kézművesünket és reklámozhatjuk a saját profiljainkon. Vigyázat, ez a funkció csak az Instagram Storyban használható és bárki számára elérhető.

5. #BuyABadge

A Buy a Badge egy kedves kis kezdeményezésből született funkció, amely segítségével támogatni lehet azon alkotókat, akik a live videó által bemutatják szolgáltatásaikat. Képzeljünk csak el egy edzőt vagy jógatanárt, aki a kialakult járványhelyzet miatt nem tarthatja meg az óráit, ám ennek a funkciónak köszönhetően belépve egy live videóba megtarthat egy online órát, és a követői támogathatják munkáját. Hogyan? Egyszerű, mivel a felhasználók többsége amúgy is szivecskézi a live videókat, ezzel elismerve az alkotó munkáját, az Instagram arra gondolt, hogy mi lenne ha fizetne a szivecskéért és a ezzel támogatná a videóban szereplőt. Egy szív ára 0,99$, kettő ára 1,99$, ennyivel lehet támogatni az alkotót a videó aljában szereplő Buy a Badge gomb megnyomásával. Ugye milyen aranyos kis kezdeményezés? Reméljük hamarosan nálunk is elérhető lesz, ugyanis egyelőre nem az.

Buy Budge

6. #Reminder és #Countdown

A Reminder és Countdown két Instagram Story funkció, amely arra szolgál, hogy a vállalkozások felhívják a követők figyelmét egy akcióra, egy új termékre. Ezt mindenképp érdemes kihasználni, főleg azért, mert a visszaszámláló egyik algombját megnyomva értesítőt is lehet kérni az Instagramtól. Ha a vállakozók össze tudják kötni ezt a funkciót, az #Instagramshop funkciókkal, akkor sokkal hatásosabb lehet az online marketingjük. Tökéletes választás, ha karácsonyi kampányt tervezel.

Visszaszámlálás matrica

7. #ShoppingFromCreators

A Shopping from Creators funkció az Influenszer marketing egyik alappillérévé vált. Mivel az Instagram Shopping funkció csak azon termékeket engedi betaggelni, amelyek a sajátjaink, az Influenszerek számára is nagyon fontos volt kitalálni egy olyan funkciót, amellyel követhetővé válik, hogy milyen terméket is reklámoznak. Erre született a SFC funkció. Ezt a funkciót természetesen csak biznisz profil használhatja. Biztos rengeteg hasonló bejegyzéssel találkoztatok, hisz ez a funkció már egy jó ideje elérhető nálunk is. Bár a követők többsége azt hinné, hogy azért jött ez létre, hogy követhetőbb legyen egy fizetett hirdetés, reklám, viszont az alkotó egyik fő célja felgyorsítani a vásárlást. A bejelölt termékre kattintva a terméket forgalmazó profiljára kerülünk, majd a Checkout funkcióval már vásárolhatunk is. Ennek a funkciónak az egyik legnagyobb érdekessége, hogy a cég is láthatja a termékét, az  Influenszer posztjának eléréseit, sikereit.

Tehát elmondhatjuk, hogy ebben az évben az Instagram nem szűkölködött új funkciókban, frissítésekben és nagyon úgy tűnik, hogy még nagyon sok meglepetést tartogat számunkra. Mindenképp a már felsoroltak is hatalmas segítséget jelenthetnek a járványidőszakban levő vállalkozásoknak, ahhoz, hogy túléljék ezt a válságos helyzetet. Használjunk ki minden apróságot és pörgessük fel az algoritmusokat. A cikkben említett funkciók többsége elérhető Magyarországon is, természetesen vannak kivételek (Gift Card és Buy Badge), ha az appodban mégsem találod, csak idő és frissítés kérdése.